Job 5 van 29


Report this listing

Solliciteren



Pricing Assistent - NL + FR + EN - Steenokkerzeel


Functie

Als Pricing Assistent ben je verantwoordelijk om volgende taken tot een goed einde te brengen:
  • Je gaat in onderhandeling met leveranciers/ luchtvaartmaatschappijen.
  • Daarnaast ben je een kei in het onderhouden van bestaande contacten (klanten).
  • Verder onderhoud je een wereldwijd netwerk en heb je op regelmatige basis contact met de directie.
  • Je zorgt voor prijsoffertes en zorgt ervoor dat deze winstgevend zijn voor de onderneming.


Bedrijfsinformatie
Onze klant opgericht in 1908 met hoofdkantoor in Brussel, is een internationale verlener van logistieke diensten en multimodaal transport over de weg, door de lucht, over zee, per spoor en over de binnenwateren. Met meer dan 3.200 werknemers wereldwijd heeft onze klant een hecht wereldwijd netwerk met ongeveer 154 vestigingen in meer dan 15 landen. In nog eens 80 landen werkt het nauw samen met partners en agenten. De firma, met hoofdkantoor gevestigd in Brussel, is een belangrijke en gevestigde waarde op de internationale, logistieke markt. De onderneming functioneert niet zoals de andere grote internationale transportbedrijven die volgens vaste logistieke processen werken, maar heeft er altijd naar gestreefd een onderneming te blijven van menselijke omvang, kortom 100% een familiebedrijf. Door deze strategie is deze onderneming flexibel en kunnen zij op maat gesneden en speciaal samengestelde diensten aan hun klanten aanbieden. De groep volgt de marktontwikkelingen op de voet en gaat in op wat de klant nodig heeft. Dankzij jarenlange kennis en expertise putten ze direct uit de praktijk om zo over de gehele logistieke ketting in te grijpen om direct aan de vraag en de bijzondere eisen te beantwoorden. De deskundigheid wat betreft het transport van bijzondere goederen (luchtvaart, mode, wijn en gedistilleerde dranken, tweewielers, beurzen en tentoonstellingen, gevaarlijke stoffen, Project Cargo) en de gedegen ervaring na meer dan een eeuw van activiteiten op deze segmenten, maakt dat zij een bekende én erkende speler op de markt zijn. Zij hebben ervoor gekozen om zich op meerdere locaties te vestigen. Diensten kunnen zo direct van dichtbij worden gevolgd, kan er snel geschakeld worden en behouden ze een flexibele positie.

Jouw profiel

Als pricing assistent beschik je over enkele onmisbare competenties/ eigenschappen:
  • Je kan ervaring aantonen in een soortgelijke functie en/of kan alvast ervaring voorleggen in de luchtvrachtsector.
  • Je beschikt over een uitstekende kennis van het Nederlands en het Frans en een goede kennis van het Engels.
  • Je kan vlot werken met verschillende softwaresystemen en hebt het MS office pakket onder de knie.
  • Je werkt gestructureerd.
  • Tijdens drukke momenten stel jij prioriteiten en kan je het overzicht bewaken.
  • Je bent zowel analytisch als communicatief sterk.
  • De aankoopstrategie van een onderneming uitwerken of verder uitbouwen
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Inschrijvingen op de aanbestedingen analyseren en evalueren of de leveranciers aan de vraag kunnen voldoen
  • De uitvoering van de aankoopcontracten tot aan de betaling opvolgen (hoeveelheid, kwaliteit, leveringstermijnen, ...)
  • Gegevens actualiseren (markttendensen, nieuwe producten, referenties van de leveranciers, ...)
  • Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
  • Geschillendossiers behandelen (oplossing van geschillen, behandeling van klachten, ...)
  • Prijzen en leveringstermijnen van producten onderhandelen met de leveranciers
  • De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen
  • Aanbestedingen of lastenboeken voor leveranciers of dienstverleners opstellen
  • De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren

Aanbod

Ben jij al helemaal verkocht aan deze vacature? Lees dan nog even verder want naast een uitdagende job krijg je ook nog heel wat andere leuke voordelen:
  • Optie vast contract
  • Brutoloon volledig te bespreken met de klant naarmate je ervaring.
  • Maaltijdcheques €2.09/gewerkte dag
  • Groepsverzekering
  • Hospitalisatieverzekering waar je ook je gezinsleden kan op aansluiten mits een kleine bijdrage.
  • Woon-werk vergoeding
  • Na 6 maanden en een positieve evaluatie een mogelijkheid tot loonsverhoging en/of netto-onkosten vergoeding.
  • Doorgroeimogelijkheden in elke richting.
  • Opleiding on the job.
" Een harde werker met de juiste motivatie en inzet kan heel ver komen binnen de organisatie. Inzet wordt beloond, keer op keer. - HR BP"

Solliciteren

Manon Metens
003224210873

Solliciteren